გეგმა
გაკვეთილის
გეგმა
მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი:
სოფიო გურეშიძე 60001107535
საგანი: მათემატიკა
სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი, I
კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 15
გაკვეთილის თემა:
ნაწილ-ნაწილ შეკრება 20-ის ფარგლებში, 10-ზე გავლით.
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლემ ისწავლოს 20-ის ფარგლებში როგორ შეკრიბოს რიცხვები
10-ის გავლით ,,ნაწილ-ნაწილ“. განამტკიცოს
20-ის ფარგლებში ზეპირი ანგარიშის უნარ-ჩვევები.
N
|
აქტივობის
აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის
ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო
რესურსები
|
დრო(წთ)
|
1
|
I ფაზა მასწავლებელი მოსწავლეებს აცნობს
გაკვეთილის თემას, მიზანს და შეფასების კრიტერიუმებს
|
მთელი კლასი
|
შეფასების ფურცელი, ამობეჭდილი ღიმილები
|
1წთ
|
|
2
|
საშინაო
დავალების განხილვა, თითოეული ამოცანის გარჩევა, რათა გავუაქტიუროთ წინარე ცოდნა,
შევქმნათ საფუძველი,რომ ახალი ცოდნა თვითონ ააგონ. ერთმანეთის მიყოლებით ჩაწერილია რიცხვები 1-დან
6-ის ჩათვლით.დააკავშირონ ის წყვილები რომელთა
ჯამია 7. ასეთივე სავარჯიშო კეთდება რვეულში მხოლოდ რიცხვები ჩაწერილია
1-დან 9-ის ჩათვლით და 5 დაწერონ ორჯერ, დააკავშირონ იმ რიცხვთა წყვილები რომელთა
ჯამია 10.
|
რიცხვთა შედგენილობები
|
მთელ კლასთან ერთობლივი ინტერაქციით
|
რიცხვების დომინოსებრი სქემები
|
6წთ
|
3
|
გავიხსენოთ 10-დან 20-მდე მოთავსებულ რიცხვთა სიტყვიერი ჩაწერა და შედგენილობა
|
რიცხვების დაშლა
|
საერთო საკლასო
|
დაფა, ცარცი
|
3წთ
|
4
|
მოცემულ უტოლობებში ჩასვით სათანადო მოქმედების ნიშანი
10 4<15
16 4=12 20
6<15
15 4>18 15
5<17 18 8>9
|
ზეპირი ანგარიში
|
საერთო საკლასო
|
ისტ, პროექტორი
|
2წთ
|
5
|
დაახარისხეთ ფიგურები: ცხრილი იხ. დანართი
|
ფიგურათა კლასიფიკაცია
|
საერთო საკლასო
|
ისტ
|
2წთ
|
6
|
დიდაქტიკური თამაში: ერთი მოსწავლე უკრავს ტაშს რამდენჯერმე, მისმა მეწყვილემ
ტაში იმდენჯერ უნდა დაუკრას, რომ სულ 10 ტაში გამოვიდეს_ ათამდე შეივსოს, შემდეგ
მეორე წყვილი აგრძელებს, ბოლოს მასწავლებელი აირჩევს ერთ მოსწავლეს და დაუკრავს ტაშს
10-ჯერ, მიმართავს კითხვით: შენ რამდენჯერ უნდა დაუკრა?(არცერთხელ)
|
დიდაქტიკური თამაში ,,ტაშები შევავსოთ ათამდე“
|
წყვილებში მუშაობა
|
5წთ
|
|
7
|
II ფაზა
დაფაზე ვწერ გამოსახულებებს: 6+9; 8+8;
10+6; 13+5 ვეკითხები მოსწავლეებს
რომელია მათგან ადვილად შესაკრები? 10+6, რატომ? იმიტომ რომ თვითონ სიტყვები გვიჩვენებს
ათზე 6-ით მეტი, თექვსმეტი. ახლა შევკრიბოთ 7+9=? თვითონ აღმოაჩენენ გზას. შევავსოთ
7 ათამდე (7+3=10) 7-ს სამი უკვე მივუმატეთ, მაგრამ რამდენი უნდა მიგვემატებინა?
(9) ე.ი. კიდევ რამდენი დაგვრჩა მისამატებელი (ექვსი) დავწერთ.
7+9=7+3+6=10+6=17 ამ აქტივობის შესასრულებლად იყენებენ ფერად კუბიკებს
|
ნაწილ-ნაწილ შეკრება 20-ის ფარგლებში.
კონსტრუქტივისტული მეთოდი
|
საერთო საკლასო
|
ფერადი ფიგურები
|
7წთ
|
8
|
III ფაზა
I ჯგ.
8+5
II ჯგ. 9+6
III ჯგ. 7+5
ჯგუფიდან თითო ბავშვი გააკეთებს ნამუშევრის პრეზენტაციას, ისაუბრებენ
როგორ შეასრულეს დავალება, როგორ გამოიყენეს თვალსაჩინოება და რა დასკვნა გააკეთეს
|
კონსტრუქტივისტული მეთოდი
|
ჯგუფური მუშაობა
|
ფერადი ჩხირები
გამოჭრილი ფერადი სამკუთხედები და კვადრატები
|
8წთ
|
9
|
შეფასება
|
საერთო საკლასო
|
1წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები:
მათ. 1.1 მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთს შეუსაბამოს რიცხვები, რიცხვითი სახელები
და რაოდენობები.
·
კითხულობს
და წერს რიცხვებს; გამოსახავს მათ სხვადასხვა მოდელის გამოყენებით.
·
გამოყოფს
მითითებული რიცხვების შესაბამისი რაოდენობების ჯგუფებს გროვაში (მაგ. გამოყოფს ათეულს
გროვაში.)
მათ. 1.3. მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან
დააკავშიროს თვლა, რიცხვებს შორის დამოკიდებულებები და შეკრება-გამოკლების მოქმედებები.
·
ახდენს
შეკრება-გამოკლების თვალსაჩინოდ დემონსტრირებას, განსაზღვრავს განსხვავებას (მაგ.
,,რამდენით გაიზარდა/ შემცირდა?“) და აღწერს რიცხვებს შორის დამოკიდებულებებს.
·
მოცემული
გროვისათვის ასახელებს ამ გროვის მითითებულ რაოდენობამდე შესავსებად საჭირო დამატებით
რაოდენობას; ზეპირად ასრულებს 10-ის გავლით შეკრება-გამოკლებას და ახდენს გამოყენებული
ხერხის დემონსტრირებას.
დანართი: 1
შეავსეთ ცხრილი:
სხვადასხვა
ნაკვთი
|
სამკუთხედი
|
კვადრატი
|
წრე
|
ოთხკუთხედი
|
სხვები
|
მათი
რაოდენობა
|
შეფასების რუბრიკა სსსმ მოსწავლისთვის:
კრიტერიუმები
|
დაბალი
|
საშუალო
|
საშუალოზე მაღალი
|
ასრულებს
10-ის გავლით შეკრება-გამოკლებას, ავსებს გროვას ათამდე
|
ვერ
ასრულებს 10-ის გავლით შეკრება-გამოკლებას და უჭირს გროვის შევსება ათამდე
|
ავსებს
გროვას, მაგრამ სათანადო რიცხვის დამატებას ვერ ასრულებს
|
ათამდე
ავსებს გროვას, ამატებს დარჩენილ რიცხვს, მიდის საბოლოო შედეგამდე
|
ასრულებს
შეკრება-გამოკლების დემონსტრირებას
|
ვერ
ახერხებს მოქმედებათა დემონსტრირებას
|
დახმარებით
ასრულებს მოქმედებათა დემონსტრაციას
|
დამოუკიდებლად
ასრულებს გამოსახულებაში მოქმედების დემონსტრირებას
|
გაკვეთილზე
ჩართულობა
|
პასიურია, არ არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში
|
ჩართულია
ნაწილობრივ, ნაკლებად აქტიურია, უჭირს კონცენტრირება
|
ყოველთვის
ჩართულია საგაკვეთილო პროცესში, მობილიზებული და ყურადღებიანია
|
შეფასება:
შეფასების რუბრიკა:
კრიტერიუმები
|
დაბალი
|
საშუალო
|
საშუალოზე
მაღალი
|
მაღალი
|
მოსწავლე
მოცემული გროვისათვის ასახელებს ამ გროვის მითითებულ რაოდენობამდე შესავსებად საჭირო
დამატებით რაოდენობას, ასრულებს 10-ის გავლით შეკრება-გამოკლებას და დემონსტრირებას.
|
ვერ
ასახელებს სათანადო რიცხვს გროვის შესავსებად და დამოუკიდებლად ვერ ახერხებს 10-ის
გავლით შეკრება- გამოკლებას.
|
თვალსაჩინოების
დახმარებით ახერხებს გროვის შევსებას და
ფარგალშისაჭირო რაოდენობის დამატებას, თუმცა დამოუკიდებლად არ შეუძლია შეკრება-გამოკლების
დემონსტრირება
|
კარგად კრებს
რიცხვებს 10-ის ფარგალში, მაგრამ 10-ის გავლით უჭირს ანალიზი
|
მოსწავლე
მოცემული გროვისთვის ზუსტად და სწორად ასახელებს რაოდენობას შესავსებად, შესანიშნავად
ასრულებს 10-ის გავლით შეკრება-გამოკლებას.
|
ახდენს
შეკრება-გამოკლების თვალსაჩინოდ დემონსტრირებას, განსაზღვრავს განსხვავებას და აღწერს რიცხვებს
შორის დამოკიდებულებას
|
ვერ
ასრულებს 20-ის ფარგლებში შეკრება-გამოკლების დემონსტრირებას და ვერც ასახელებს რიცხვებს
შორის დამიკიდებულებას
|
ზოგჯერ
ასრულებს შეკრება-გამოკლებას, მაგრამ ნაწილობრივ აღწერს რიცხვებს შორის დამოკიდებულებას
|
განსაზღვრავს
განსხვავებას რიცხვებს შორის, მაგრამ უშვებს შეცდომებს დემონსტრირების დროს
|
წარმატებით
ასრულებს შეკრება-გამოკლების დემონსტრირებას 20-ის ფარგლებში
|
მოსწავლე
თანამშრომლობს თანატოლებთან და აქვს კომუნიკაცია
|
ვერ
ახერხებს თანამშრომლობას, უჭირს კომუნიკაცია
|
ნაწილობრივ
თანამშრომლობს და ნაკლებად კომუნიკაბელურია
|
მოსწავლე
კომუნიკაბელურია, მაგრამ უჭირს თანამშრომლობა
|
წარმატებით
თანამშრომლობს თანატოლებთან, აქვს კარგი კომუნიკაციის უნარი
|
ხელმოწერა: ს.გურეშიძე
თარიღი: 17.04.2018
No comments:
Post a Comment